Pages

Monday, June 11, 2007

Terry's happy day










13 comments:

Anonymous said...

iceklicky, well done! Perfect work!

其實我是研究兒童文學的。因爲自己喜歡SF,也覺得它很適合當故事書的題材,容易引起小孩的喜愛,所以很想把他們編成故事。只是,因爲未搬家,我的SF一直沒地方擺,一直還是藏在盒子裏。再説,我的收藏也遠遠不及你的整個village。
自從看到你的blog開始,我一直都很喜歡你的SF照片,覺得你拍得很有美感。最近,又發現你的幾個新作,很是感動。自己心裏盤算著計劃著的事情,如今你比我早一步付諸行動。
故事中帶出和諧的氛圍,善良的品質,真好。

其實,我有一個念頭,不如你把這些故事都出版成故事書,把童真還給小孩,你說可行嗎?(不知需不需要epoch的版權呢?)

Anonymous said...

iceklicky, 又係一篇佳作!! 睇完個“Terry's happy day” 深深咁體會你“森林家族和平,友愛的訊息”多謝你﹗加油喔﹗(^^*)/

MY, 我期待你的傑作喔! ^^

Anonymous said...

How do you do ? 初次見面!

I'm Japanese girl.我也喜歓森林家族。I like your photo diary.
Your 森林家族非常可愛、故事非常感動。我喜歓。

I'll be looking forward to your diary.

iceklicky said...

hi my,
很多謝你的意見.其實我也想了很久要為我的森林家族作些小故事,忽然有一天就把他們拍了下來,hehe.我想如果可以將這些小故事出版成故事書,那當然是很理想,不過我這些小故事,只是玩玩而已,絕不能與真正出版的sf作品相比.而且epoch的版權問題應該會相當複雜.但我也很多謝你的提意:)
我也很想快些看到你的作品!可以彼此交流下,真的非常期待! :)

Dear KIKI,
不如你都一齊拍些故事啦!好好玩咖!我很喜歡你那間噴水池屋的STRAWBERRY家具布置!不如就用做題材啦!講一個喜歡吃STRAWBERRY 的小女孩的故事...一定會很可愛:)

iceklicky said...

Dear Apple-San,
Hajimemashite!Dousoyorosjiku!
Apple san wa, 森林家族 ga suki desuga? Jibun no Website ga arimasuga?
Mouichido watashi no Blog ni kiide kudasai! :)

Anonymous said...

Wow!
你会説很多話。SUGOI-desu☆
難道…日本人?

By the way...
我没有自己 Website.
我也喜歓拍森林家族照片.
可是、我的照片没有你那麼好….
你拍得很好.

Anonymous said...

iceklicky, 謝謝你看得起我, 老實說我有自知之命﹐我恐怕我的故沒人要看~Haaha...
雖你說是玩玩﹐但我知道並不容易...你是付出很多心機和心血的~(^^*)/
iceklicky 真的ichiban~ 連Nihon go 也會ne~^^

iceklicky said...

Apple,
I could only speak a little bit Japanes...only the very basic..hehe
Can you speak Chinese?
Hoping to see some of your photos too!

Kiki,
I like your latest Sylvanian Craft very much! The "ice cart" ,the trees and the flowers! You are very good at making craft for Sylvanian!

Edith said...

hello, 那些牛奶樽很可愛呀! 請問是出自哪一SET玩具的呢?

iceklicky said...

Hi Edith,
I love the milk bottle too.
They are coming from the School Lunch Set. :-)http://www.sylvanianfamilies.com.hk/php/SyProductList.php?catg_id=9

Edith said...

thanks for your reply! its so kind of you! i love your stories soooo much! pls keep it up! i will visit frequently! support you!!!

iceklicky said...

Hi Edith,
Thank you for your support. Great to see that you like the SF stories.
I am still working on a new story about the new SF dress shop, will try my best to post it up soon. :-D

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.